Najaarstrends

Misschien is het je nog niet opgevallen maar de herfst is officieel begonnen en de winter komt er binnenkort aan. Ondanks dat deze seizoenen hun charmes hebben met de vele feesten, mag het voor mij toch nog even warm weer blijven. Maar spijtig genoeg kunnen we hier niets aan doen. Ik vind het heel leuk om me bezig te houden met wat er dit najaar zeker in je kast moet hangen en wat je maar beter weggooit of toch even weg legt. (want voor je het weet, zijn die “oubollige kleren” weer helemaal in) Dus ik heb het internet afgezocht naar de trends voor dit najaar. Zo dat ik me een beeld kan vormen wat ik nog allemaal moet kopen 😉

Wijder en langer

Heel wat kleren worden wat wijder en langer dan de voorbije seizoenen. De A-lijnen zie je vaak terugkomen de kleren mogen dus wat wijder en losser zitten. Ook de rokken en jurken worden wat langer, de trend van deze zomer gaat dus gewoon door. Ook truien mogen wat langer en oversized zijn.rokktrui

Kleuren

blauw is deze winter niet weg te denken uit je kast. Naast de winterkleuren zwart (jep zwart is terug van nooit weg geweest) en grijs zijn ook lila en roze tinten, rood en mosterdgeel echte trendkleuren.kleur17blac

Fluweel

Of je fluweel nu effen of bedrukt is, gecombineerd met andere stoffen of een kledingstuk zoals een jasje of broek helemaal van fluweel gemaakt het maakt niet uit want fluweel is weer helemaal terug !fluw

Roesjes

Hoewel we deze trend vorige seizoen ook zagen, is hij nu toch verder ontwikkelt. roesjes

Strikblousjes

Als je denkt dat strikblousjes enkel voor je grootmoeder is, dan heb je het mis. Jij kan met deze trend ook hip door de straten lopen. Of je strik nu dezelfde kleur heeft als je blouse of net iets totaal verschillend, het maakt niet uit !strik

moderne cowgirl

Wie over deze trend praat heeft het ongetwijfeld over wijde jurken en rokken, blousjes, hoeden en sjaaltjes. mcow

Het mannenpak

Deze trend mocht voor mij wegblijven. Het mannenpak. Dit najaar is het toegestaan om als vrouw een mannenkostuum te dragen. De meeste kostuums dit najaar zijn in  corduroy, tweed, krijtstreep of fluweel.mannenpak

Teddy bont

Dit najaar zul je ook opvallend veel leren jassen zien met teddy bontteddy

Heel lange mouwen

Dit jaar zijn niet alleen oversized kleren in, maar ook kleren met extra lange mouwen.lang

Transparant

In het najaar mag alles transparant zijn. Zowel blouses, (hele) jurken als rokken. Jup, deze collectie zul je dit najaar kunnen tegenkomen. Dit vind ik ook een mindere, ik zou het zelf ook nooit of toch niet gauw dragen.transp

Hals 

Hou je ervan om opvallende sieraden of sjaaltjes te dragen ? Dan zul je heel blij zijn met deze trend, heel veel outfits leggen de nadruk op de hals. Ook kleren hebben vaak opvallende cols, turtlenecks of een opvallende halslijn.halshals2

Sporty chique

Vanaf nu kan je zonder enige schaamte je sportoutfit ook aandoen naar je werk, en hoef je hem dus niet alleen aan te doen in de sportschool. Natuurlijk zijn de kledingstukken wel iets chiquer dan je versleten joggingbroek. Nee, in deze trend combineer je beter het sportieve met het vrouwelijke. Ik ben er zeker van dat je een geslaagde outfit zult hebben. fall_winter_2016_2017_fashion_trends_athleisure_sporty_clothing

Schotse ruit

Ruiten zijn weer in, of nog steeds kun je ook zeggen. Ze komen dit keer niet alleen in het klassieke stof voor maar ook op leer.schot

Rijke stoffen

Ook zul  je veel brokaat-achtige stoffen, met metallic of lurex accenten terugvinden.rijke

Dit zijn de trends voor dit najaar.
Wat vind jij ervan ?

Welke vind je super en welke mochten van jou eerder wegblijven ?
Laat het gerust weten.
XX Leen

3 gedachtes over “Najaarstrends

  1. Maritpearl zegt:

    De meeste trend vind ik persoonlijk te overdreven vooral bont, ben ik ook tegen. De leren jasjes en ruitjes vind ik wel leuk voor de rest gewoon mijn eigen stijl:)

    Like

Geef een reactie

