What’s happened last week | het weekend

Omdat ik er gisteren geen had gepost. Geef ik jullie er vandaag 2 !
2 voor de prijs van 1 dus 😉

Zaterdag

Vandaag was het de beurt aan de oude stad. In de voormiddag zijn we dan ook direct vertrokken. Amai dat was een verlaten buurt 😮 Er was ni echt veel te zien, vooral graffiti. Dus als je van graffiti houd of als je een of andere fotoreportage wilt doen, met het thema graffiti is de oude stad van Valencia de ideale plek. Al de muren hangen onder de graffiti de ene al mooier dan de andere. Wat wel wat minder is in de oude stad, maar ook even goed in het centrum is de geur, het (te lezen als : de riool) stinkt daar echt verschrikkelijk. Maar je went er wel aan. Natuurlijk loop je geen hele dag rond in de oude stad. Dus zijn we naar het museum van schone kunsten gegaan, dat vond ik nu niet echt een aanrader voor de kunst (nogal klassiek) maar wel een aanrader voor een frisse namiddag 😉. DSC_0326.JPG20160806_111202.jpg

‘S avonds hadden we toch zin om in de oude stad te eten omdat de menu’s er echt lekker uitzagen, en WoW ! Wat was er daar gebeurt?! De oude verlaten stad van ’s middags was nu iets heel anders. Half Valencia was ineens in de oude stad. Dus ga beter ’s avonds naar de oude stad, want ’s middags is daar letterlijk niks te zien. Behalve 1 museum van poppen dan, dat was echt wel de moeite waard ! En het restaurant van ’s avonds, mmm dat was lekker 🤗 vooral de tarte à tatin was lekker !DSC_0331.JPGDSC_0330.jpg

Benieuwd in welk restaurantje ik de (naar mijn mening) heel lekkere tarte à tatin heb gegeten ? Hou dan zeker mijn blog in ’t oog want al de restaurantjes komen er ook nog wel eens op 🙂

zondag

Zondag aka gratis-museum/bezienswaardigheden -dag was ook al aangebroken. En waarom op andere dagen musea’s en bezienswaardigheden betalen als het op zondag gratis kan ? Dat was de reden dat wij vandaag musea’s hebben gedaan. Deze hebben wij bezocht :

🔺 de kathedraal
🔺 El Torres : de torens
🔺IVAM : het museum van moderne kunsten
De kathedraal wilden we zowizo doen, dus voila. Wij hebben toen ook ineens de toren beklommen (die koste wel geld, €2 voor volwassenen en €1 voor kinderen) daar kun je niet voor sukkelen he. Maar de 207 trappen loonde de moeite. Wow wat een uitzicht 💗 daarna zijn we op verkenning gegaan in de kathedraal zelf maar natuurlijk er was mis 😐 dus we konden maar een stukje bezoeken.DSC_0375.jpgDSC_0360.JPGDSC_0377.JPG
Daarna zijn we naar De Torres gegaan, dit zijn torens die de grens vormen van het stadscentrum. Deze kon je ook beklimmen. Wat wij natuurlijk ook gedaan hebben en waar ik natuurlijk ook mijn voet heb verrokken, typisch 🙄 hier had je ook een mooi uitzicht maar eerlijk gezegd vond ik het uitzicht op de kathedraal mooier dan op de Torres.
In de namiddag zijn we naar het museum van moderne kunsten gegaan. Waar al bij al nog wel mooie werken hingen, het ene al wat mooier dan het andere. Maar naar mijn mening wel mooier dan het museum van schone kunsten van zaterdag. Omdat je natuurlijk niet heel de dag musea’s kunt doen heb ik de rest van de namiddag tot aan het eten een ik-kom-niet-meer-van-de-tv-vandaan-want-ik-lig-te-lekker-in-de-zetel namiddag gehouden. Ook altijd leuk 😄

Volg je me al op instagram ?
Zo blijf je op de hoogte van mijn blog.
XX Leen

2 gedachtes over “What’s happened last week | het weekend

Geef een reactie

