Harry Potter | the exhibition

Zoals jullie misschien al weten (zo niet weet je het nu 😉) is er in Brussel een tentoonstelling aan de gang van Harry Potter. Jaja, je hebt het goed gehoord een tentoonstelling van Harry Potter!

Ik heb al de films al 3 keer uitgezien en ken ze dan ook van voor naar achter en van achter naar voren (oke nee, zo goed ken ik ze nu ook weer niet 😁). Toen ik zo’n 3tal maanden geleden op Facebook zag dat iemand van mijn vrienden er naar toe ging dacht ik :” Dat moet ik onthouden!” Maar ik was het vergeten 😁. Typisch. Gelukkig had mijn papa het ook in de krant gelezen en had hij het een paar weken geleden gezegd, en gevraagd of ik daar naar toe wou. Dat moet je mij nu geen 2 keer vragen 😉. Natuurlijk wou ik graag mee ! En hupsakee een paar dagen geleden hadden we officieel onze tickets. Wij zijn vandaag (dinsdag) gegaan omdat je dan korting kreeg. Handig toch ?😉
Van 15 tot 18jaar betaal je : €18.90 (op dinsdag : €18.90)
Een volwassene betaalt      : €19.90 (op dinsdag :€ 17.90)

Van 4 tot 14jaar betaal je   : €15.90  (op dinsdag :€15.90)

Wij zijn naar Brussel gegaan met de trein. Vertrekkende van Antwerpen-Centraal. Eens in Brussel-Zuid aangekomen hebben we de metro (lijn 6) richting koning Boudewijn gepakt, en afgestapt in Heizel. De verbinding liep echt super vlot. 😄👍 Als je bent aangekomen in de Metro, staat de expo al direct goed aangegeven en ben je op minder dan 5min. ter plaatse. De tentoonstelling vond plaats in de Expo van Brussel. Vlak over het atomium. Daar zijn wij dan ook ’s middags gaan eten. Niet echt goedkoop, maar veel van eten had je daar niet echt in de buurt. En aangezien wij onze tickets hadden besteld om 13.oo uur, moesten we daarvoor nog wel eten.IMG_0533IMG_0536

Het is eigenlijk best wel een goed systeem, je kan best op voorhand je tickets bestellen. Je kiest op de website je dag en uur. Je moet nog wel eerst buiten en binnen aanschuiven 😐 zodat je niet met te veel in de tentoonstelling zit. Het aanschuiven gaat al bij al nog redelijk goed vooruit (als er beweging in komt, gaat het goed vooruit. Als er geen beweging inkomt, gaat het zo goed als niet vooruit). Na dat je buiten aangeschoven hebt, is het tijd om naar binnen te gaan. Als je nog maar net binnen bent kun je al direct een foto laten nemen. Je gaat voor een groen scherm staan, ze trekken de foto, zetten daar een achtergrond op en daarna kun je de foto kiezen met de leukste achtergrond (bv. de leerlingenkamer, gewoon het ‘terrein’, de eetzaal,…)IMG_0538

Eens je binnen in de tentoonstelling bent, word je verwelkomt door een ‘tovenaar’ met de sorteerhoed. Er mogen dan 3 vrijwilligers komen, en die worden ingedeeld in een van de vier afdelingen (Griffoendor, Ravenklauw, Zwadderich en Huffelpuf). Daarna kom je in een zaaltje waar verschillende fragmenten uit alle 8 de films word getoond. 👇4(1)

Vervolgens kom je in de ‘echte’ tentoonstelling, waar je verwelkomt word door de dikke dame/ de fat lady.

Fat Lady HP3.jpg

De hele tentoonstelling bestaat uit verschillende ‘echte’ elementen uit de film. Zoals de kostuums die de acteurs droegen, of typische voorwerpen uit de films. Zoals alle 7 gruzelementen. Of de gouden snaai. Ook kan je een kijkje nemen in Hagrids hut, en kan je in zijn zetel zitten (woow die was groot 😉😄) Of wat dacht je van een potje zwerkbal te spellen, jup dat kun je ook doen in de tentoonstelling. Hier nog wat sfeerbeelden.

Na een dik uurtje waren wij terug buiten. Ik vond de tentoonstelling zeker de moeite waard, alleen ben je er misschien wel snel buiten. Dat vond ik wel wat jammer. Ook waren er niet zo overdreven veel verschillende interactieve dingen, dat vond ik ook wel jammer. Maar ik ben wel ZEER blij dat ik er geweest ben. Op het einde van de tentoonstelling heb je (zoals meestal bij een tentoonstelling) nog een souvenir shop, maar die was wel overdreven duur. Voor een toverstok €40 (Say Whaat  😶), en voor dat zwarte ‘gewaad’/mantel of hoe ik het ook moet noemen : hou je vast … €75 !! Dat vind ik een beetje duur 😏😉😁. Dus : geen souvenirtje 😢 maar ja, dat neemt niet weg dat ik nog altijd blij ben dat ik er geweest ben.maxresdefault

de tentoonstelling loopt tot 11 september.

Ben jij al naar de Expo geweest?
Wat vond jij ervan?
Ben je van plan om er naar toe te gaan, laat het zeker weten !
XX Leen

5 gedachtes over “Harry Potter | the exhibition

Geef een reactie

