Cranberrycake met muesli

Ik had overlaatst een nieuw kookboek van de bib meegenomen dat binnenkort ook op mijn verlanglijstje komt 🙃 namelijk : ‘iedereen kan bakken’ van Sofie Dumont. Ik was het boek is aan het doorbladeren, en mijn oog viel direct op het recept : cranberrycake met muesli. Geef toe de naam alleen al geeft je to toch zin om een stukje van die cake te kunnen eten. En dan heb je de foto die er bij stond nog niet gezien 😍! Dus ik dacht ‘awel ik zal dees vandaag is maken he’. En van het een komt het ander. Ineens had ik al de ingrediënten voor mijn neus staan. Het recept is niet zo moeilijk en duurt ongeveer iets langer dan een uurtje (20 á30 min voorbereiden, 45min. Bakken).

 

Ingrediënten

  • 185g boter (op kamertemperatuur )
  • 185g suiker
  • een snufje zout
  • de inhoud van een zakje of 1 el losse rooibosthee of een andere zoete thee
  • 4 eieren
  • 2 el (bio)muesli, er mogen gerust stukkjes fruit mee in zitten
  • 3 el pistachenoten ( ongeveer 45g. )
  • 100g bruine of volkorenbloem (te koop bij aveve)
  • 125g gewone bloem
  • 170g verse cranberry’s (of diepvries, niet ontdooid)
  • 2 extra el muesli voor de afwerking
  • bakvorm

ingrediënten.JPG

De bereiding 

Verwarm de oven voor op 180°C

snijd de boter in blokjes en klop ze samen met de suiker, het zout en de thee tot een witte schuimige massa

meng de eieren een voor een onder, samen met 2 el muesli en de pistachenoten, tot een mooi beslag

voeg de bloem langzaam toe

spatel de cranberry’s er voorzichtig onder. Houd een handvol over om bovenop de cake te strooien

boter de vorm in, strooi er 2 el muesli in en wals de vorm tot de wanden en bodem vol mueslivlokken hangen

bak 45 minuten en dan … Smullen maar ! 😋

 

Laat me weten of het is gelukt.
XXX Leen

 

6 gedachtes over “Cranberrycake met muesli

Geef een reactie

