how to : a rugzak inpakken

 

De voorbije dagen was het eindelijk zo ver, het befaamde scoutskamp. Ik had er echt super veel zin in!
Maar dat betekende wel : 2 weken lang geen berichtjes 😢 *zucht* maar daar komt terug verandering in. 😄 (Normaal wou ik dit berichtje plaatsen voor ik vertrok, maar om een of andere reden was het niet gebeurd 🤔)
Oke terug naar het onderwerp : Scoutskamp, scoutskamp is vooral fun maken met je vrienden, gezellig rond een kampvuur met iedereen marshmallows roosteren, liedjes zingen, op 2-daagse gaan,… Maar ook de rugzak inpakken. En dat is meestal de grootste struikelblok, want ik wil veel kleren meenemen omdat je nooit echt goed weer of het nu 30°C word zodat je veel shorts en topjes moet meenemen of wordt het nu 16°C met regen en neem je beter veel truien mee en lange broeken. Jep dat is nogal een gedoe. Maar ja.. dat hoort er ook bij he. Ik geef voor jullie mijn tips om een plaatsbesparende (rug)zak, koffer in te laden.

1.Rol Kleren op.

overzicht sokken

  • Deze methode werkt vooral goed voor korte broeken, sokken, (synthetische) T-shirts en tanktops, sommige pyjama’s en sweatshirts.
  • als je wilt dat je kleren niet verkreukeld uit je koffer komen. Strijk ze dan eerst even glad. Ik doe dat niet, want op kamp worden ze toch meestal vuil (ik neem dan ook slechtere kleren mee)
  • begin best met je jurken, die zijn het grootst en leg je dus best beneden in je koffer. Deze zou ik persoonlijk niet oprollen.
  • leg op je jurken je broeken. (je kunt ze best eerst doormidden vouwen en dan langs onder beginnen rollen)
  • en dan je t-shirts enz.

2. Schoenen vullen.

  • je kunt dikke sokken best sok per sok oprollen, dunne sokken als een pakketje oprollen.
  • steek je opgerolde sokken in je schoenen, als je schoenen nog niet vol zitten, maar je sokken zijn op kun je je schoenen ook nog vullen met ondergoed. Zeer handig.

3.Wat je eerst nodig hebt leg je vanboven.

  • meestal is dat je pyjama en toilettas.
  • als je op trektocht gaat kun je best je spullen voor onderweg in het topcompartiment steken. Daaronder je eten, reservetrui, jas,.. (kortom alles wat je denkt vlug nodig te gaan hebben) onder je vlug-nodig-spulletjes het midden dus, kun je je kleding steken best opgerold (in zakjes) en helemaal vanonder in het onderste compartiment steek je best je slaapmateriaal. In de zijzakken je snacks, toiletpapier, zakmes, drinkbus,…

4. Het is een goed idee om de kledingstukken die je samen gaat dragen ook bij elkaar te stoppen in je koffer.

  • als je zeker weet dat je op vakantie zeker die outfit gaat aandoen, is het misschien handig om je kledingstukken bij elkaar te steken van die outfit.

Ik denk als je al deze stapjes hebt overlopen dat je zeker een top rugzak hebt! 😉

Geef een reactie

