modetrend !? : Ripped jeans

Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld, een broek met gaten er in. Sterker nog, het is een graag gezien en veel voorkomend element in de modewereld. De Ripped jeans trend gaat zo ver dat men tegenwoordig liever een jeans met gaten draagt dan een broek die volledig in tact is. Ja de Ripped jeans is weer helemaal terug.

Eerlijk gezegd is het niet echt mijn ding. Behalve de Ripped knee jeans, een (zwarte) broek met twee gaten op beide knieën. De grote van het gat maakt niet veel uit. Het heeft vooral te maken met eigen smaak. (foto 4)

Hetgeen wat ik echt ‘belachelijk’ vind is de destroyed jeans. Meer scheur dan broek. Alhoewel het bij sommige wel mooi staat 😉 maar algemeen? Nee danku. (foto 2)

Dan heb je nog de Ripped jeans studs. De designer van deze jeans heeft achter de scheuren in de broekspijpen zogenoemde studs geplaatst. (foto 1+3)

 

 

 

Zelf heb ik er geen maar ik zou er wel graag eentje hebben (Ripped knee jeans)😉.
Alleen krijg je wel af en toe wat opmerkingen naar je hoofd geslingerd denk ik. Voor diegene waar dat zo is, je bent niet alleen, daar ben ik zeker van! Ik heb een paar opmerkingen verzameld van andere blogs + websites.

Dus, mocht je binnenkort een broek met gaten aandoen. Bereid je dan alvast voor op de volgende opmerkingen:

1. “Ach, meid… kan je geen nieuwe broek betalen?”
2. “Word jij snel bruin? Kijk dan maar uit want straks heb je bruine vlekken op je benen!”
3. “Ben je gevallen? Nee? Oh ik dacht misschien was je gevallen en heb je het gat niet gezien.”
4. “Scheer je dan je benen alleen op de plekken waar de gaten zitten?”
5. “Moet ik er een lap op plakken?”
6. “Zit daar een doorzichtig laagje, of is dat je echte huid? Mag ik het aanraken?”
7. “Echt top van je dat je aan recycling doet!” *duim omhoog*
8. “Het lijkt wel of die gaten steeds groter worden!”
9. ” Waarom koop jij nou een kapotte broek?”

Maar ja dat mag natuurlijk niet de reden zijn waarom je niet zo’n broek zou kopen/aandoen. Ik heb er een paar verzameld die ik wel mooi vind.

jenniefromtheblog_rippedjeans3-640x548


1. Highwaisted skinny jeans van Asos / 2. Zwarte jeans van Asos / 3. Highwaisted jeans van Asos.
4. Boyfriend jeans van Pull&Bear via Asos / 5. Witte Gestuz jeans via Nelly / 6. Boyfriend jeans van Forever21

Persoonlijk vind ik de zwarte van Asos de mooiste.
XX Leen

Wat vind jij van de “Ripped Jeans?

3 gedachtes over “modetrend !? : Ripped jeans

Geef een reactie

