Pizzawafels

WAIT WHAT ?! pizzawafels ?! Ja inderdaad pizzawafels. Zoals jullie misschien al wel weten snol ik wel eens graag op pinterest om ideetjes op te doen om mijn namiddagen te vullen. Zo kwam ik op een dag op deze foto 👇

426bd92e4eadca8f4affbea5e65f8f28  En geef toe ziet dit er lekker of lekker uit ?!

Dus ik zag deze foto en dacht : ‘dit moet ik eens maken’ en van het een komt het ander, ik heb het gemaakt (of beter gezegd mijn papa had het gemaakt, ik had geen tijd met school 😐) dus ik had alle instructies aan mijn papa gegeven en gezegd hoe hij het moest maken, maar ja wie niet luisteren wil moet proeven zeker 😉😐 Mijn papa had zijn eigen zin gedaan, en wafel deeg gemaakt (normaal moet het met pizzadeeg). Hierin had hij de groeten er een beetje in gedaan, maar natuurlijk het wafeldeeg loopt uit het wafelijzer -> wafelijzer helemaal vuil. Om maar te zegen dat ze een klein beetje mislukt waren 😐. Ik vond het echt jammer want ik had er zoveel zin in.

Achja, een 2 tal maanden later bleef ik bij mijn vriendin slapen. ’s middags hadden we eten nodig (wat wel logisch is 😉) en dus stelde ik voor, of zij stelde voor, weet ik al niet meer 😁😉 maar maakt niet uit. Iemand stelde voor om pizzawafels te maken, natuurlijk vonden we dit alle 2 een goed idee, dus zijn we naar de Colruyt geweest om al de producten te kopen, en wel goede pizzawafels te maken !  En ze waren HEERLIJK ! 😍👇
hieronder het recept X

2016-06-16 (1).png

 

RECEPT

voor 2 personen (wij kwamen met 1 toe, anderhalf ging nog net)
INGREDIËNTEN :

  • 1 pak pizzadeeg (of eventueel zelf maken, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat moet want wij kopen altijd voorverpakte 😉😁)
  • 1 bakje champignons
  • 1 groene paprika
  • 1  zakje geraspte kaas
  • 1 pak mozzarella
  • 1 pakje spekjes
  • voor de liefhebbers kan je er ook nog tomatensaus bij serveren (als dipsaus)
  • en desnoods kun je er nog een ajuintje aan toevoegen, of iets anders dat je op je pizza doet. Je moet er alleen voor zorgen dat het niet te zwaar en vochtig wordt dat je pizzadeeg niet scheurt.

STAP 1 : warm het wafelijzer op (indien nodig)
STAP 2 : snijd de groentjes + mozzarella  in fijne blokjes
STAP 3 : rol het pizzadeeg uit, zorg er wel voor dat het niet te dun is.
STAP 4 : bak de spekjes in de pan
STAP 5:  als de spekjes klaar zijn doe je ze in een potje ofzo, nadien bak je de champignons in het overige vocht van de spekjes (als je dat wenst)
STAP 6: als alle groentjes zijn gesneden en de spekjes en champignons zijn klaar, leg je het pizzadeeg op het wafelijzer.
STAP 7: leg alle ingrediënten (behalve de mozzarella) op het deeg maar zorg ervoor dat je nog een degelijke rand over hebt om te plooien.
STAP 8: leg boven op de ingrediënten de mozzarella en de geraspte kaas
STAP 9: vouw het pizzadeeg toe naar het midden (zie foto)
STAP 10: doe het wafelijzer toe en laat bakken, je moet het zelf een beetje in het oog houden. Als alle stukjes deeg er gebakken uitzien en het heeft een goudbruine kleur zijn ze perfect ! Ondertussen kan je de tomatensaus klaarmaken
STAP 11 : als alles klaar is haal je je pizzawafel van onder het wafelijzer vandaan je snijd het in 2 en smullen maar! Als je saus hebt gemaakt is het lekker als je je pizzawafel er in sopt (alle dat vind ik toch)

929448577423237b41c2a99340f17e83

 

Smakelijk ! X En tot de volgende

9 gedachtes over “Pizzawafels

    • Voetjesvandegrond zegt:

      Ik vind het persoonlijk het lekkerst met veel kaas. Hoe meer kaas hoe meer dat je zo’n “smeltdraden” hebt als je het eet (zie foto) en dat vind ik persoonlijk wel leuk

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

